Nagyon örülök, hogy ezt a festett képet, itt láthatom Sajnos, a helyszínen nem sikerült lefényképezni.
Azt hiszem Rudolf képei közül ez tette rám a legnagyobb hatást. Azért az is igaz, hogy keveset láttam sajnos személyesen.
Ez a portré egy viszonylag kis és forgalmas, több ajtós helységben állt, elég nagy méretû. Amikor az ember belép ide szemmagasságban van elhelyezve ezért szinte sokkoló hatású volt számomra. Sajnos keveset tudok róla, mert haladni kellett és mindig voltak a teremben ,ezért elég nehéz volt a kép hosszas értékelésére idõt fordítani. Jó lenne pontosat tudni ezekrõl az adatokról.
Jtoti írta:
Nagyon örülök, hogy ezt a festett képet, itt láthatom Sajnos, a helyszínen nem sikerült lefényképezni.
Azt hiszem Rudolf képei közül ez tette rám a legnagyobb hatást. Azért az is igaz, hogy keveset láttam sajnos személyesen.
Ez a portré egy viszonylag kis és forgalmas, több ajtós helységben állt, elég nagy méretû. Amikor az ember belép ide szemmagasságban van elhelyezve ezért szinte sokkoló hatású volt számomra. Sajnos keveset tudok róla, mert haladni kellett és mindig voltak a teremben ,ezért elég nehéz volt a kép hosszas értékelésére idõt fordítani. Jó lenne pontosat tudni ezekrõl az adatokról.
Már kaptam errõl egy képet Borovi Danitól, az egy kissé sötétebb, és mutatott egy másik, fekete-fehéret arról, ami a Nemzeti Kaszinóban volt és elpusztult.
Azt a képet biztosan Benczúr festette, ezt Dani szerint nagy valószínûséggel egy tanítvány a mester mûhelyében.
Nem csoda, ha ledöbbentett téged, ezen a képen elég vad az arckifejezése, a többi portré ebbõl a korból nem ilyen, csak a betegség testi jelei látszanak, a lelkiek ennyire nem érhetõk tetten.
"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan."
- Antoine de Saint-Exupéry -
Jtoti írta:
Nagyon örülök, hogy ezt a festett képet, itt láthatom Sajnos, a helyszínen nem sikerült lefényképezni.
Azt hiszem Rudolf képei közül ez tette rám a legnagyobb hatást. Azért az is igaz, hogy keveset láttam sajnos személyesen.
Ez a portré egy viszonylag kis és forgalmas, több ajtós helységben állt, elég nagy méretû. Amikor az ember belép ide szemmagasságban van elhelyezve ezért szinte sokkoló hatású volt számomra. Sajnos keveset tudok róla, mert haladni kellett és mindig voltak a teremben ,ezért elég nehéz volt a kép hosszas értékelésére idõt fordítani. Jó lenne pontosat tudni ezekrõl az adatokról.
Már kaptam errõl egy képet Borovi Danitól, az egy kissé sötétebb, és mutatott egy másik, fekete-fehéret arról, ami a Nemzeti Kaszinóban volt és elpusztult.
Azt a képet biztosan Benczúr festette, ezt Dani szerint nagy valószínûséggel egy tanítvány a mester mûhelyében.
Nem csoda, ha ledöbbentett téged, ezen a képen elég vad az arckifejezése, a többi portré ebbõl a korból nem ilyen, csak a betegség testi jelei látszanak, a lelkiek ennyire nem érhetõk tetten.
Akkor jöjjön egy kis saját "restaurálás" bár már láttad másutt. Az említett fekete-fehér fotó kiszínezett változata a'la én
Érdekes, hogy az ischl-i képhez képest ez már mennyivel "szalonképesebb" arckifejezést mutat. Lehet, persze a rossz fényviszonyok is okozhatták az arca vad kifejezését, de az a szinte démoni tekintet minden felvételen látható.
Azt látva, valahol értem Valériát, hogy félt Rudolftól.
Szerkesztette: maya40 - 2011.08.18. 09:00
"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan."
- Antoine de Saint-Exupéry -